Fame Tourism
Quality Control Analysis
Visualizações: 120Keywords:
FAMA Tourism, Production, Institutional Organization, Customer ServiceAbstract
This article’s main objective is to analyze the production process of FAMA Turismo company based on theorists who discuss the conceptual approach in light of empiricism applied to decision-making and customer service processes of the company. Production in a company is something that should be carefully calculated in detail. In this sense, we first aim to present the concepts of production, the allocation of the various products offered by the company as the central object of analysis. For this purpose, an in-depth study of the processes of constructing the institution's workflow and organizational structure was necessary. The research uses a documentary bibliographic method, qualitative in nature, and exploratory in scope. This perspective allows us to understand the importance of workflow organization for the company's growth and, above all, profit development. It is possible to verify, from the analysis, that FAMA Turismo’s institutional organization enables a faster and more satisfactory customer service process.
Downloads
References
AQUILANO, N. J.; CHASE, R. B.; JACOBS, R. F. Administração da produção para a vantagem competitiva. 10ª ed. Porto Alegre: McGraw Hill-Artmed, 2006.
BALLOU, R. H. Gerenciamento da cadeia de suprimentos. 4ª ed. Porto Alegre: Bookman, 2001.
BALLOU, R. H. Logística Empresarial. São Paulo: Atlas, 1993.
BOWDITCH, A. Elementos de Comportamento. 3ª ed. São Paulo: Thomson Pioneira, 1999.
BOWERSOX, D. J. Gestão logística de cadeia de suprimentos. São Paulo: Bookman, 2006.
CORREA, J. Marketing a teoria em prática. 1ª ed. Rio de Janeiro: Senac, 2009.
CORRÊA, H. L.; CORRÊA, C. A. Administração de produção e operações: manufatura e serviços: uma abordagem estratégica. São Paulo: Atlas, 2004.
COBRA, M. Marketing do turismo. 2ª ed. São Paulo: Cobra, 2005.
COBRA, M. Marketing e moda. 1ª ed. São Paulo: Senac, 2007.
DAVIS, M.; AQUILANO, N.; CHASE, R. Fundamentos da administração da produção. Porto Alegre: Bookman, 2001.
FITZSIMMONS, J. A.; FITZSIMMONS, M. J. Administração de Serviços: Operações, estratégias e tecnologia da informação. Porto Alegre: Bookman, 2010.
FUSCO, J. P. A.; SACOMANO, J. B. Operações e Gestão Estratégica da Produção. 1ª ed. São Paulo: Arte & Ciência, 2007.
FURTADO, V. Tecnologia e Gestão da Informação na Segurança Pública. Rio de Janeiro: Garamond, 2002.
MARTINS, L. Marketing como se tornar Profissional de Sucesso. 1ª ed. São Paulo: Digerati Books, 2006.
MARTINS, L. Vendas & Atendimento: Como encantar e conquistar clientes. 1ª ed. São Paulo: Universo dos livros, 2007.
MARTINS, P. G.; LAUGENI, F. P. Administração da produção. 2ª ed. São Paulo: Saraiva, 2006.
REBELATTO, D. Projeto de Investimento. 1ª ed. Barueri: Atlas, 2004.
SLACK, N.; CHAMBERS, S.; JOHNSTON, R. Administração da produção. 3ª ed. São Paulo: Atlas, 2009.
OISHI, M. TIPS: Técnicas integradas na produção e serviços. São Paulo: Pioneira, 1995.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista de Estudos Interdisciplinares
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The Journal of Interdisciplinary Studies adopts the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which allows for sharing and adapting the work, including for commercial purposes, provided proper attribution is given and the original publication in this journal is acknowledged.