About the Journal

The Interdisciplinary Studies Journal focuses primarily on promoting convergence and interaction among various knowledge areas through interdisciplinary dialogues. Its objective is to disseminate information by publishing original articles that present relevant research results and/or developments conducted by researchers with a significant paradigm in their field of knowledge. The journal seeks to provide an enriching environment for debate between authors and readers, stimulating critical reflection and continuous knowledge enhancement through research and experience reports involving the broad areas of Humanities, Social Sciences, and Applied Social Sciences.

The Interdisciplinary Studies Journal aims to be an inclusive and dynamic space for the promotion of knowledge, encouraging collaboration between different fields of knowledge, particularly promoting the construction of new interdisciplinary paradigms.

Announcements

2025-06-03

O Centro de Estudos Interdisciplinares (CEEINTER) anuncia a abertura da chamada pública para proposição de Grupos de Trabalho (GTs) no âmbito do V Seminário Internacional de História e Educação, que ocorrerá nos dias 26, 27 e 28 de agosto de 2025, em formato online. Com a temática central “Formação Docente, Currículo e Desigualdades em Perspectiva Histórica”, o evento busca fomentar o diálogo acadêmico, o intercâmbio de experiências e o fortalecimento da pesquisa crítica nas áreas de História, Educação, Ciências Humanas e Sociais.

As propostas de GTs devem estar alinhadas à temática central do evento e inseridas em um dos 18 eixos temáticos disponíveis, que contemplam desde a avaliação educacional até questões emergentes como inteligência artificial, justiça climática, educação inclusiva e interseccionalidades. Cada GT deve ser coordenado por no mínimo duas e no máximo três pessoas, preferencialmente com titulação de doutorado e vinculadas a instituições distintas.

As atividades dos GTs estão previstas para os turnos da manhã (26 e 27/08) e da tarde (28/08), com a expectativa de reunir entre 5 e 15 trabalhos por grupo. A participação pode envolver comunicações de pesquisas, relatos de experiências, performances ou outras formas de apresentação alinhadas às temáticas propostas.

Read more about

Current Issue

Vol. 7 No. 3 (2025): Journal of Interdisciplinary Studies
					View Vol. 7 No. 3 (2025): Journal of Interdisciplinary Studies
Published: 2025-05-08

ARTICLES

  • SOCIAL REPRESENTATIONS OF BEING A TEACHER AN ANALYSIS OF THE NATIONAL CURRICULUM GUIDELINES FOR INITIAL TEACHER EDUCATION

    Lowise Souza, Adriana Vicente Bicalho, Aliana Vicente da Silva Montalvão, Felipe da Silva Triani
    01-16

    Visualizações: 195
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1703
  • POLICE-MILITARY ORGANIZATIONAL CULTURE AND DISCIPLINARY REGULATIONS A THEORETICAL ESSAY

    João Paulo de Sousa Ferreira, José Jacson de Oliveira Silva, Marcleide Maria Macêdo Pederneiras, Vorster Queiroga Alves
    01-15

    Visualizações: 221
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1443
  • MASCULINITIES AND PROCESSES OF SUBJECTIVATION MEANINGS (CO)PRODUCED BY YOUNG STUDENTS FROM THE AGRESTE REGION OF PERNAMBUCO

    Jullyane Chagas Barboza Brasilino, Jorge Edielson Costa Gueiros
    01-23

    Visualizações: 120
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.2044
  • SERIOUS OCCUPATIONAL ACCIDENTS IN ELDERLY PEOPLE IN BRAZIL EPIDEMIOLOGICAL ANALYSIS OF THE YEARS 2010, 2015, AND 2020

    Lucas França Garcia; Ana Beatriz Zequim Maldonado, Jade Lingiardi Altoé, Ely Mitie Massuda , Milena Ribeiro Mariucio Aranha, Simone Milani Rodruigues, Marcos Aurelio Brambilla
    01-18

    Visualizações: 144
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1588
  • CHOICES AND MEANINGS WHAT PERMITS THE TRAJECTORY OF THE PHYSICIAN TEACHER?

    Daniele Freitas Bica Madalozzo, Luci dos Santos Bernardi
    01-15

    Visualizações: 124
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1333
  • EVALUATION OF FUNCTIONAL CAPACITY AND QUALITY OF LIFE IN ADULT SURVIVORS OF ICU ADMISSION

    Ana Carolina Augusta de Rezende Florencio, Sabrina Gilgen, Vitor Hugo Silva Pastorello, Eduardo Lafaiette de Oliveira
    01-19

    Visualizações: 140
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1705
  • DEVELOPMENT OF AN INSTRUMENT FOR TEACHERS TO CRAWL AUTISTIC SPECTRUM DISORDER IN ADOLESCENT SCHOOLCHILDREN

    Márcia Helena Rodrigues de Freitas Arend, Jonathan Jardim da Silva, Rodrigo de Souza Balk, Susane Graup
    01-15

    Visualizações: 47
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1776
  • PUBLIC GOVERNANCE IN MENTAL HEALTH IN THE STATE OF AMAZONAS PERSPECTIVES OF HEALTH PROFESSIONALS

    José Osmar Martins Júnior
    01-19

    Visualizações: 36
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.2067
  • CASSAVA ETHANOL OPTIMIZING PRODUCTION THROUGH HARVEST AGE AND GLUCOSE ANALYSIS

    Guilherme Benko de Siqueira, Ana Larissa Vieira dos Santos, Domingos Bomfim, Ana Beatriz Garcia Faitarone, Eliane Regina Archangelo
    01-21

    Visualizações: 23
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1704
  • SELF-PERCEPTION OF HEALTH, QUALITY OF LIFE, AND SOCIAL RELATIONSHIPS IN DEPRESSED WOMEN

    Renan Felipe Rasia, Giovana Smolski Driemeier, Moane Marchesan Krug , Rodrigo de Rosso Krug
    01-13

    Visualizações: 12
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1335
  • ASHES OBSCURING HORIZONS AND REVEALING DISCOURSES: THE COLLECTIVE PERCEPTION OF THE ENVIRONMENTAL CRISIS OF WILDFIRES IN A PUBLIC OPINION SURVEY CONDUCTED IN RIO GRANDE DO SUL

    Lucimara Rocha de Souza, Vanessa Steigleder Neubauer, Natalia Hauenstein Eckert
    01-22

    Visualizações: 8
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.2065

DOSSIER PLURAL CORPORALITIES: GENDER RELATIONS, SOCIABILITIES AND FORMS OF RE-EXISTENCE

DOSSIER: CONTEMPORARY INTERSECTIONS BETWEEN CULTURE AND POLITICS

  • THE AGE OF HYBRIDISM: REFLECTIONS AND INTERSECTIONS FOR AND WITH EDUCATION

    Aline Debossan Velozo, Eder Gomes de Oliveira, Carla Nunes Trevisan Trevisan , Ronaldo Henrique Santana
    01-12

    Visualizações: 1
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1839
  • CONVERGENCES BETWEEN ART, EDUCATION, DIGITAL TECHNOLOGY, AND COMTEMPORANY SOCIETY

    Iva Marques Rocha, Taís Helena Palhares
    01-14

    Visualizações: 0
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.2307
  • CYBERSPACE, MIGRATION AND EDUCATION EXPERIENCES AND CHALLENGES IN THE DIGITAL AGE

    José Elias Antunes Neto, Nilda Beatriz do Nascimento Lesmo , Rosângela Aparecida Campos de Oliveira, Cristóvão Domingos de Almeida
    01-23

    Visualizações: 1
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.2060
  • THE CHAIR IN TELEVISION DEBATE AND THE MEANINGS FOR POLITICS, DEMOCRACY AND SOCIAL LIFE

    Wesley Souza Mendonça, Ana Carolina Fazzio Soares, Aline Wendpap Nunes de Siqueira
    01-15

    Visualizações: 3
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1765

DOSSIÊ: DIÁLOGOS MULTIDISCIPLINARES NAS CIÊNCIAS HUMANAS: CONSTRUINDO SENTIDOS EM UM MUNDO EM TRANSIÇÃO

  • LINES OF ESCAPE SOCIAL CLASS AS A FACTOR IN LESBIAN RESISTANCE

    Camila Pupulin, Vanessa Cristina Pech dos Santos, Adriana de Senna Kivanski
    01-14

    Visualizações: 145
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1900
  • A REFLECTION ON THE PRACTICE OF TEXTUAL GENRES IN THE INITIAL TRAINING OF PORTUGUESE LANGUAGE TEACHERS

    Yasmim Fagundes Centeno, Naiara Souza da Silva
    01-18

    Visualizações: 76
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1898
  • ITAIPU 50-YEAR TREATY

    Maria de Fatima Bento Ribeiro, José Carlos dos Santos
    01-18

    Visualizações: 117
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1896
  • GUIDE FOR BEGINNERS CULTURAL PEDAGOGIES AND LOVE IN "ADOTE UM CARA"

    Nicoli Peroza Ramos
    01-14

    Visualizações: 313
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1895
  • HUMAN RIGHTS IN TEACHER TRAINING FOR EPT

    Ingrid Simoes Gross, Adriana Duarte Leon
    01-13

    Visualizações: 153
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1890
  • SCIENCE MUSEUMS AND FORMATION OF SCIENTIFIC COLLECTIONS: FROM ALEXANDRIA TO THE 19TH CENTURY

    Anna Claudia Amaral Juliace, Flávia Braga Araújo da Siulva, Camila Silveira da Silva
    01-19

    Visualizações: 76
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1889
  • EDUCATION FOR DIVERSITY REFLECTIONS ON LGBTQIA+ INCLUSION IN A PUBLIC SCHOOL IN THE GLOBAL SOUTH

    Lucía Silveira Alda, Vilmar do Nascimento Rocha, Vinícius Barcellos Vieira Silveira
    01-18

    Visualizações: 150
    DOI: https://doi.org/10.56579/rei.v7i3.1885
View All Issues